fredag 22 maj 2009

Kajakprojekt del 26


Sömmen på fördäck blev mycket lyckad må jag säga. Det ser ut som jag använt något för klena gunwales för de är inte i en jämn kurva.

Ingen har talat om HUR jobbigt, tidskrävande och plågande för händerna det är att sy duken på kajaken.














Efter att ha sytt ihop duken så var det dax för sittbrunnen. Jag började spänna med en packrem men jag fick ingen kraft med den. Då fortsatte jag med ett spännband från bilen, det fungerade mycket bra. Jag passade även på att prova med två plankor och tving, detta fungerar också bra men det var svårt att komma åt att sy.





Den snyggaste sömmen.











Bakdelen på sittbrunnen.












Framkanten på sittbrunnen.













Äntligen
!
Kajaken är klar för lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar